Php ctype_cntrl() [denetim karekteri kontrolü]

Php ctype_cntrl() fonksiyonu ile denetim karekterlerin kontrolü yapabiliriz.Şöylede denilebilir ASCII[1] kodu 32'den küçük olan karekterler ama ben konuyu şöyle anlatayım. Hani programlama dillerinin özel denetim karekterleri olur "\n", "\t" gibi yada aşağıdaki listeye bakabilirsiniz;
\a Beep(Ses)
\b BackSpace( son karakteri siler)
\f Forward (sonraki karaktere zıplar)
\n New Line (yeni satır)
\r Return (yanıp sönen cursor başa döner)
\t Tab (tab tuşu ile aynı işlevi yapar.8 karakter zıplar veya kelime boyuna göre 8 karakter e tamamlar)
\v Düşey Sekme
Null
yukarıdaki denetim karekterlerini görüyorsunuzdur. Bu ve bunlara benzer denetim karekterlerin kontrolü için ctype_cntrl() fonksiyonunu kullanabiliriz.
ctype_cntrl(metin)
metin : kontrolün yapılacağı string veri
<?php
$degisken = "\t";
if(ctype_cntrl($degisken))
{
	echo "dogru";
}
?>
Yukarıdaki kod parçasının ekran çıktısı "dogru" olacaktır. Çünkü "\t" tab tuşuna denk gelmektedir. Ayrıca ASCII kod değeri 32'den küçüktür.
Kategori : Php Karekter Sınama İşlemleri
Ders/Makele : Php Kitabı - [Orta Seviye]
Yazar : Mustafa Tanrıverdi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder