Php ile sıralı harf yazdırma

Php ile bir değişkene atadığımız string verilerini alt alta sıralı bir şekilde yazdıralım. Bir çoğumuzun pek bir işine yaramayabilir ama bir forumda sorulan soruya hem cevap yazmak, hemde ufak bir yazı düzeni vermek amacı ile paylaşmak istedim.
$degisken = "MUSTAFA";
 // KAÇ HARF OLDUGUNU BULUYORUZ
 $kacTane = strlen($degisken);
 
 for($i=0; $i < $kacTane; $i++)
 {
  $ii = 0;
  while($ii <= $i)
  {
   $ii++;
   echo substr($degisken, $i, 1);
  }
  echo "";
 }
Yukarıdaki kod parçasının ekran çıktısı;
M
UU
SSS
TTTTT
AAAAAA
FFFFFF
AAAAAAA
yukarıdaki gibi olacaktır. Yukarıdaki örnekde kullanılan strlen() fonksiyonu.

2 yorum:

  1. ben buna buton ekleyemedim yane direk mustafa deilde butona girdigimi saydıramadım yardım ederseniz sevinirim...

    YanıtlaSil
  2. Text kutusuna girilen değeri POST ve GET ile değişkene atamalısınız.

    http://forum.coderler.com/topic/genel-php-fonksiyonlari

    Yukarıdaki sayfadaki GET & POST makalelerine bakınız.

    YanıtlaSil